Kuinka luodaan hyvä kauneussivusto

Hyvät internetsivut yritykselle ovat nykyisin yhtä tärkeä asia kuin toimiva liiketila ja edustava toimisto. Yrityksen kotisivuihin kannattaa siis panostaa samoin kuin muuhunkin toimintaan, nykyisin moni asiakas saa ensikosketuksen yrityksen liikeideaan ja tuotteisiin juuri nettisivujen kautta, monesti liiketilassa ei enää edes tarvitse vierailla sillä tuotteiden tilaaminen postitse käy kätevästi. Logon tulisi olla huomiota herättävä ja etusivun mielenkiintoa herättävä, selkeästi luettava ja tyylikäs. Kun asiakas jää sivustolle tutustumaan etusivuun, hän usein siirtyy myös tuote-esittely sivuille ja osioihin, joissa toiminnasta tai tuotteista kerrotaan tarkemmin. Etusivun pitäisikin olla katseenvangitsija mutta samalla myös informatiivinen tietopaketti, jolla yritys myy itsensä asiakkaalle.

Kauneussivuston tulee panostaa kuviin, tuotteisiin ja ulkonäköön. Kauneudesta kiinnostuneet asiakkaat osaavat arvostaa esteettisyyttä mutta ovat myös kiinnostuneita tuotteiden turvallisuudesta ja niiden vaikutuksista. Swiss Clinicin sivustolla yrityksen turvallisuus ja luotettavuus tulevat hyvin esille. Yrityksen toimintaidea on esitelty selkeästi ja ytimekkäästi, tulostakuu, ilmainen toimitus, turvallinen maksutapa ja ilmainen kauneusneuvonta ovat ensimmäisiä, joihin asiakas kiinnittää huomionsa. Muiden asiakkaiden kokemukset ovat, varsinkin kauneudenhoidossa, tärkeitä. Heti ensimmäiseltä sivulta asiakas löytää aiempien asiakkaiden kokemuksia kauneustuotteista. Yrityksen tarjoukset ja suosituimmat tuotteet kertovat mitä yritys myy ja alalaidassa oleva lyhyt selostus liikeideasta ja toiminnasta on kattava ja selkeä. Sivut ovat harmooniset ja kuvat laadukkaita.

Maksutavat ja yhteydenottotiedot ovat asiakkaille tärkeitä, ihan kuten Swiss Clinicin sivustoilla, tulee yrityksen sivuilla olla selkeästi yritystiedot, sähköpostiosoitteet, puhelinnumerot ja sosiaalisen median painikkeet, pelkkä yhteydenottokaavake ei riitä. Sivujen osoitetta, eri sivustojen otsikoita ja blogeja miettiessä, kannattaa harkita mitkä sanavalinnat tuovat helpoiten hakutoiminnoista osumia, kuinka sivustolle on helpointa löytää.

Kauneussivustojen asiakkaille sivustojen ulkonäkö on tärkeä ominaisuus, kuvia ja tekstiä tulisi olla oikeassa suhteessa. Kiireinen netinkäyttäjä ei jaksa keskittyä pitkiin ja jaaritteleviin juttuihin vaan katseenvangitsijana täytyy olla myös tuotteeseen tai asiaan liittyviä kauniita ja tyylikkäitä kuvia. Kuvat meikeistä, hoitomuodoista, tuotteista ja tuloksista kertovat usein enemmin kuin pitkä selostus. Ammattitaito, luotettavuus ja asiallisuus vetoavat kauneudenhoidon alalla, tällöin sivustot kertovat kuluttajille korkeasta laadusta ja luotettavuudesta.